Πέμπτη 23 Μαρτίου 2017

ΣΑΠΦΩ ... Το ιστορικό καράβι της γραμμής


     Τα πάντα ρει μεν, κάποια πράγματα δεν τα αλλάζει ο χρόνος δε. Σίγουρα όλοι έχουμε κάποια στιγμή, στο παρελθόν, ταξιδέψει με το Σαπφώ στο αγαπημένο μας νησί.Tο ταξίδι στη θάλασσα αποτελεί μια μοναδική εμπειρία για τα παιδιά αλλά και για μας τους ίδιους.Πότε ο καιρός μας έδειχνε την καλοσύνη του και πότε τα δόντια του.
      Μαζώξεις στο σαλόνι  του καραβιού , τυχαίες συναντήσεις με συγχωριανούς , ουζάκι με μεζέ , βόλτα στο κατάστρωμα για να χαζέψουμε το ατελείωτο μπλε της θάλασσας,ηλιοβασιλέματα κρατώντας το χέρι του αγαπημένου μας προσώπου. Ύπνο στις καμπίνες αλλά και στρωματσάδα στους διαδρόμους , το τάβλι πρώτη θέση αλλά και η τράπουλα για να περάσει ή ώρα γελώντας .Το πρωινό ξύπνημα μας έβρισκε με ένα καφεδάκι στο χέρι στο κατάστρωμα να χαζεύουμε την πανέμορφη Μυτιλήνη που μας υποδεχόταν πάντα με μεγαλοπρέπεια. Για τα ταξίδια μας λοιπόν στις θάλασσες του κόσμου ....αυτά που έχουμε κάνει αλλά και αυτά που έρχονται.
                                                                                                                            Μακρή Μαρκέλλα










Το Spero παραγγέλθηκε το φθινόπωρο του 1964 στα ναυπηγεία Cammell-Laird στο Birkenhead, όπου ξεκίνησε η κατασκευή του, με hull number 1322. Ήταν η Αγγλική "συνεισφορά" στην Εngland-Sweden Line. Οι άλλες 2 εταιρείες, εκτός της Ellerman-Wilson Line ήταν η Swedish Lloyd και η Svea Line με τα Saga & Svea αντίστοιχα. Η κατασκευή του κόστισε περίπου 2 εκατομμύρια Αγγλικές λίρες.

Ήταν πλοίο σχεδιασμένο, για μεταφορά container, αυτοκίνητων και επιβατών. Την πρόωση του σκάφους, είχαν αναλάβει 4 6κυλινδρες Mirrless-Μοnarch ALSSDMR6, με συνολική ιπποδύναμη 10920BHP.

Είχε μεταφορική ικανότητα 408 επιβατών (119 καμπίνες), 100 ΙΧ και 100 container. Είχε 90 άτομα πλήρωμα.

Καθελκύστηκε στις 5-5-1966 και ξεκίνησε δρομολόγια στη γραμμή Ηull-Goteborg στις 31-8-1966. Το 1972 μεταφέρθηκε στη γραμμή Ηull-Zeebrugge τον Απρίλη του 1972, μέχρι τέλη Γενάρη του 1973, οπότε και παροπλίζεται στο Hull. Αγοράσθηκε από την, νεοσύστατη τότε ΝΕΛ στις 26-4-1973, και αποτέλεσε το πρώτο της πλοίο. Μετονομάστηκε σε ΣΑΠΦΩ, όνομα που κράτησε για τα επόμενα 30 χρόνια, και το έκανε πασίγνωστο σε όλο το Αιγαίο. Ξεκίνησε από το Hull τέλη Απριλίου και μετά από μετασκευή, δρομολογήθηκε από Πειραιά προς Χίο-Μυτιλήνη το καλοκαίρι. Η χωρητικότητα του είχε αλλάξει στο μεταξύ, έτσι τώρα έπαιρνε 1399 επιβάτες, είχε 501 κρεβάτια και κουβαλούσε 150 ΙΧ.

Το 1991, αποφασίζεται η αντικατάσταση των κυρίων μηχανών του, διότι αντιμετώπιζαν σοβαρά μηχανικά προβλήματα. Ετσι, οι 4 Mirrlees, αντικαθίστανται απο 2 Wartsila V12D32 με συνολική ισχύ 12030 ΒΗΡ. Στις 25 Φλεβάρη 1999, σε ταξίδι προς Β. Αιγαίο, λόγο κάποιας διαροής σημειώθηκε πυρκαγιά στο μηχανοστάσιο. Το πλοίο ρυμουλκήθηκε πίσω στον Πειραιά, όπου και επισκευάστηκε.

Τον Απρίλη του 2002 πουλήθηκε στους Ποντικο-Καρα, και μετονομάστηκε σε SANTORINI 3. Δρομολογήθηκε σε γραμμή απο Τανζανια-Κενυα. Λόγω της αύξησης της τιμής του πετρελαίου και της μειωμένης κίνησης, τέλη του 2003 πουλήθηκε για scrap στην Ινδία, όπου έφτασε αρχές του 2004, με το όνομα SANTORI....



                                                                                                                           πηγή:  nautilia.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια: